Airlines rating
37 place
Czech Airlines CSA
4.23
Czech Airlines CSA
Voting started: 14 September, 2012
Passengers voted: 1 405
Parameters evaluated: 50 276
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information
Basic information
Country: | Czech Republic |
Year of founding: | 1923 |
IATA code: | OK |
ICAO code: | CSA |
Digital code: | 064 |
Airline contacts
Official website: | www.czechairlines.com |
Address: | City Service Centre V Celnici 5 110 00 Praha 1 |
Phone number: | +42(0) 220 116 220, +42 (0) 239 007 007, 0 800 310 310 |
Fax: | +42 (0) 220 115 397, +42 (0) 224 314 273 |
Array: | [email protected] |
Aircraft fleet: Airbus A330-300, Airbus A319-100, Airbus A320-200, ATR-42-300, ATR-72-202
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (33)
Anhelina Rabtsevych
11 August, 2020
Отменили мой утренний рейс из-за ковид 19, не перебронировали на другой рейс, хотя в тот день был еще один рейс. Пришло автоматическое письмо, что нужно заполнить формуляр, чтобы прислали ваучер в течении 8 дней. Формуляр заполнила, ваучер не пришел. Через неделю написала в компанию, сказали что отправили сумму деньгами на карту. Ничего не пришло. Связалась с сотрудниками авиакомпании, они сказали что отправили деньги на карту,но названанная ими сумма не соответствует той, которую я заплатила за билет. Деньги еще так и не пришли. На мой вопрос: `В течении какого времени придут деньги?` ответа не получила. Потом сотрудники авиакомпании перестали отвечать на мои сообщения. Пришлось уезжать раньше и купить билет намного дороже того, что я бронировала заранее. Итог: испорчен отпуск и нежелание связываться с этой авиакомпанией.
Юлиана Валуева
01 January, 2020
Мой багаж не приехал я неделю жду его с Праги. Говорят отправят стою пол ночи в аэропорту а багажа нет. Ужасные авиалинии , каждый рейс по три человека недополучают. Помочь никто не может.
Юлия Тлябичева
25 June, 2019
Добрый день, подскажите покупая билеты затребовало только ФАМИЛИю И ИМЯ , данные паспорта и дату выдачи не требовало. ВСЕ ЛИ я правильно сделала???не нужно ли довносить какаие то данные???лечу из ПРАГИ В КИЕВ 25.07.2019г.