Airlines rating
105 place
Alitalia
3.86
Alitalia
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information
Basic information
Country: | Italy |
Year of founding: | 1947 |
IATA code: | AZ |
ICAO code: | AZA |
Digital code: |
Airline contacts
Official website: | www.alitalia.com |
Address: | Piazza Almerico da Schio - Palazzina RPU 00054 Fiumicino (RM) |
Phone number: | +39 (06) 65 62 1 |
Fax: | +39 (06) 65 62 1 |
Array: |
Aircraft fleet: Embraer ERJ175, Airbus A330-200, Embraer ERJ190, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A319, Boeing 777-200 ER
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (9)
Мария Бутенко
02 February, 2020
28.01.2020 летела алиталия Киев-Рим-Париж. При пересадке в Риме представитель буквально вырвала из рук чемодан ( ручная кладь) ссылаясь на то, что нет места!!! и сказала, что я могу его получить по прилету в Париж. Багаж не прилетел. Информационная помощь не была оказана. 4 дня я не могла получить свой багаж. Потом пришло письмо, что я его могу забрать в аэропорту Парижа. Приехала в аэропорт Парижа, и там мне говорят, что он улетел в Киев. На вопросы никто не отвечает, только разводят руками. В Киев я прилетела в Жуляны, а багаж в Борисполь, на что представитель компании сказал, что ничем помочь не может! Самая ужасная авиалиния, которой я летала. Не советую. И со мной еще 6 человек так же потеряли свой багаж
Вероника Ливкоева
13 September, 2019
Летели Киев-Рим-Флоренция,1)Киев,перед посадкой в самолёт у нас забрали ручную кладь в багажник,что вообще для меня не понятно из-за того что у нас билеты только с ручной кладью. 2) Рим,стоим в очереди возле Гейта,на что нам через 30мин говорят что самолёт в не исправном состоянии и нам ищут замену,прошло 1,5часа и нам объявляют что самолёт не нашли,а предоставят нам автобу во Флоренцию,вам ехать 2,5-3 часа,мы уже и так никуда не успевали,но мы ехали 4,5часа. Это был ужас. Но хорошее вино и вкусная еда быстро подняли настроение. Все бы ничего,но они на обратном пути с нами не отправили наш багаж. Пока его ищем.
Альона Штаєр
23 July, 2019
Летіли маршрутом Київ-Рим-Малага і навпаки. В Малагу долетіли без проблем, багаж прийшов з нами. Коли в Малазі сіли на літак і вже почали їхати, раптово зупинилися. Виявили проблему в літаку, пасажири просиділи в салоні майже 3 години. На пересадку вже не встигали. Найближчий рейс з Риму був наступного дня о 22.30. Але поки мы чекали рейс у Рим, компанія кожному пасажир видала сертифікат на 15 євро, шоб піти поїсти. Коли летіли в Рим, були налаштовані посидіти весь день в аеропорту. Але аліталія зробила нам приємний сюрприз. Нам безкоштовно дали номера в готелі біля аеропорту(номера дуже класні) з трьохразовим харчуванням. То можу з упевненістю сказати, що цією компанією я залишилася задоволена. Не кожна компанія робить таку компенсацію. 5/5