Buy airline tickets Azerbaijan Airlines (AZAL)

Flight tickets / Airlines rating / Azerbaijan Airlines (AZAL)

Airlines rating

Azerbaijan Airlines (AZAL)
35 place

Azerbaijan Airlines (AZAL)
4.26

Azerbaijan Airlines (AZAL)
Azerbaijan Airlines (AZAL)
Voting started: 18 March, 2013
Passengers voted: 784
Parameters evaluated: 26 357
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity

Basic information

Azerbaijan Airlines (AZAL)
Azerbaijan Airlines (AZAL) is a subsidiary of Azerbaycan Hava Yolları and the largest Azeri airline company, a national carrier. It is a ammber of IATA. The headquarters of the company is situated in Baku. The airline was founded on 7 April 1992 as the first national airline of independent Azerbaijan. The base is Heydar Aliyev International Airport situated within 20 km south of Baku. The company operates flights to Europe, CIS, Middle East and Asia.
Basic information
Country: Azerbaijan
Year of founding: 1992
IATA code: J2
ICAO code: AHY
Digital code: 771
Airline contacts
Official website: www.azal.az
Address: 84, Nizami Street, Baku, AZ-1010
Phone number: +994 (12) 598 88 80
Fax: +994 (12) 437 40 87
Array: [email protected]
Aircraft fleet: Embraer ERJ170, Airbus A320, Airbus A319, Boeing 757-200, Boeing 767-300, Airbus A340-500, Boeing 787, Embraer 190

FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (22)

Виктория Тяско
08 March, 2021
Купила билет себе и сыну поехать к родственникам , на регистрации рейса нас не пустили обосновали тем что должна быть гостевая виза но при покупке билета ничего нам такого не говорили . Дозвониться к ним в Украине не возможно никто не берет трубку и деньги тоже не вернут . Ужасная авиокомпания НЕ СОВЕТУЮ НИКОМУ
Карина Хейдариан Галех
25 February, 2020
Ужасные люди там работают!!! Купили билет ,по семейным обстоятельствам не можем полететь,так они заявили что билеты не подлежат возврату денег. Как так,во всех авиакомпаниях (нормальных) ,делают возврат денег. Да еще с недовольным голосом отнекиваются,научитесь слышать и слушать.Никому не рекомендую!!!
Ирина Рязанцева
30 October, 2017
Сегодня 30.10.2017 в 12:30 Звонит представительница компани Azal и сообщает о том что рейс J2 9684 и J2 69 31.10.2017 11:30 ( приобретенный 19.10.2017) отменен! Тем самым поставив меня перед фактом. Деньги за авиабилет возвратить сразу не возможно (10 банковских дней, иногда быстрее по правилам) соответсвенно у меня не хватает средств найти себе альтернативу. В результате, я буду ждать возврата денег, ДОБАВЛЯТЬ и покупать у дрой авиакомпании, а так же потеря уже проплаченных денег за отель, проживание с 1 ноября и школа в которой я планировала обучаться месяц. Я теряю деньги, не говоря уже о моральном состоянии: шок, паника,нервы. В школу я уже не попаду.Первый и последний раз обращалась в эту компанию.Тот кто решит с экномить глядя на цену билета, не забывайте и подумайте про риск этой, ненадежной как по мне компании, деньги за билет вернут со временем, а хорошее настроение перед поездкой, и потерю денег оплаченное за жилье, в моем случае еще школу (месяц обучения)- увы.. я попала на деньги и это очень меня расстроило,лишних денег у меня нет. Спасибо сотрудникам azal - круто работаете!`во время` оповещаете. В следующий раз, лучше на 800 грн переплачу, но буду знать, все четко, без опозданий и смещений по времени. Спаси Боже от подобного опыта, который вы мне подарили. Надеюсь, какое-то наказание за мою обиду вас настигнет ибо увы нет у нас организаций, которые помогают пасажирам с подобной ситуацией.

Other popular airlines: