Airlines rating
place
Air Madagascar
3.30
Air Madagascar
Correlation of provided service and ticket price
Would you fly this airline once more?
Punctuality of flights and their match with the schedule
Would you recommend this airline to your friends?
Plane condition, its novelty
How fast and comfortable was the check-in?
Airport staff competence
Staff assisstance in resolving conflicts
In time boarding
Comfortable transfer to the plane
Quality of flight
Landing, comfortable transfer to the terminal
Seats comfort, distance between the seats
Comfortable temperature in the cabin
Food onboard
The presence of sockets, the Internet access
Cleanness of interior
Cleanness of toilets
The presence of pillows, blankets
Variety of onboard entertainment
Appearance
Affability and courtesy in communication
Knowledge of foreign languages
Assisstance to passengers onboard
Possibility to check in online
Assisstance to passengers with children
Onboard entertainment for children
Assistance to disabled passengers
Variety of dishes on board
Variety of drinks on board
Assistance to passengers in case of flight delay / cancellation
Ease of baggage registration
Convenience of fees for excess baggage
Taking care of baggage
In case of lost baggage - help to search for it
Baggage delivery capacity
Basic information
Basic information
Country: | Madagascar |
Year of founding: | 1962 |
IATA code: | MD |
ICAO code: | MDG |
Digital code: | 258 |
Airline contacts
Official website: | www.airmadagascar.com |
Address: | 17, avenue de l’Indépendance Antananarivo 101 MADAGASCAR |
Phone number: | +26 (120) 22 510 42, +26 (120) 22 510 44 |
Fax: | +26 (120) 22 510 45 |
Array: | [email protected] [email protected] |
Aircraft fleet: Boeing 737-700, Airbus A340-300, Boeing 767-300 ER, ATR-42-500, ATR-42-300, ATR-72-500
FEEDBACKS ABOUT THE AIRLINE (2)
Юрий Варежкин
02 October, 2016
Нами заранее был куплен рейс Антананариву - Носи Бе - Анциранана. Через неделю, когда мы уже были в путешествии, пришло сообщение - отменён. Потом - только прямой. Взяли на 30 сентября. Нормально переночевав с 29 на 30 сентября в отеле близ аэропорта, пришли на полет - рейс отменили без объяснения причин. После двух часов мытарств дали отель за счёт авиакомпании Эйр Мадагаскар в 17 км от аэропорта, к которому из-за пробок добирались полтора часа.
Сказали, что вылет будет 1 октября в 14 часов, а заберут из отеля в 10. Подняли в 4 утра. Вышли с вещами - извинились - вам в 10. Через два часа история повторилась.
Выехав в 10, приехали в аэропорт в 12 - шофёр объезжал пробки, так как в аэропорт ехала, видите ли, жена президента острова.
Зарегистрировавшись, просидели в маленьком зале ожидания, похожем на тот, из которого мы вылетали на Папуа вглубь острова, ещё 4 часа. Рейс и на этот раз отменили! Самолёт был мнебольшим и винтовым. Народ был в шоке! С некоторыми была истерика ...
Два дня подряд - отмены рейса. Думаю, это не рекорд этой авиакомпании. Мы отказались от полёта в этом направлении.
Yuriy Variezhkin
01 October, 2016
Сервис ужасен! Так и не смог улететь за два дня по направлению Антананариво - Анциранана. Оба раза рейсы были отменены. Сделал замену вылета на Носи Бе. Посмотрим на этот сервис ...