Рейтинг авиакомпаний
66 место
easyJet
4.06
easyJet
Соответствие предоставленного сервиса цене авиабилета
Воспользуетесь ли услугами авиакомпании снова
Пунктуальность рейсов, их соответствие расписанию
Будете ли Вы рекомендовать авиакомпанию своим знакомым?
Состояние самолета, его новизна
Насколько быстрым и удобным было прохождение регистрации
Профессионализм персонала аэропорта
Участие персонала в разрешении конфликтов
Своевременность начала посадки
Удобство трансфера к самолету
Качество перелета
Высадка, удобство трансфера к терминалу
Удобство кресел, расстояние между креслами
Комфорт температурного режима в салоне
Питание на борту
Наличие розеток, доступа в интернет
Чистота в салоне
Чистота в туалете
Наличие подушек, одеял
Ассортимент развлечений на борту
Внешний вид
Приветливость и вежливость в общении
Владение иностранными языками
Помощь пассажирам во время пребывания на борту
Возможность зарегистрироваться онлайн
Внимание к пассажирам с детьми
Развлечения для детей на борту
Помощь пассажирам с особыми потребностями
Ассортимент блюд на борту
Ассортимент напитков на борту
Помощь пассажирам при задержке / отмене рейса
Простота оформления багажа
Удобство доплаты за сверхнормативный багаж
Сохранность целостности багажа
В случае утери багажа – помощь в его розыске
Быстрота выдачи багажа
Основная информация
Основная информация
Страна: | Великобритания |
Год создания: | |
Код ИАТА: | U2 |
Код ИКАО: | EZY |
Цифровой код: |
Контакты авиакомпании
Официальный cайт: | |
Адрес: | |
Телефон: | |
Факс: | |
E-mail: |
Самолетный парк:
ОТЗЫВЫ ОБ АВИАКОМПАНИИ (4)
Oksana Volytska
23 июля, 2024
Greetings, everyone.
This is not a review written on emotion, I gave myself a week to calm down and put my thoughts in order.
I am a citizen of Ukraine, currently living in Canada.
So, when I needed to fly from Canada to Germany to renew my documents, I bought tickets to Berlin with a stopover at London Airport (round trip). The flight sequence was as follows:
1. St. John's - London with WestJet, London-Berlin EasyJet.
Before buying the tickets, I checked on the website whether I needed a visa to change planes in London. The result was that I didn't need one (see screenshot and attachment). Both flights went smoothly, I checked with the staff in London, and they assured me that if I didn't go through immigration control, I didn't need a visa. They stamped my passport as having crossed the border and I flew on to Berlin.
2. The return flight was Berlin - London (EasyJet), London - St. John's (WestJet).
This is where the problems began. When checking in, the company representative said that she would not put me on the plane because I needed a visa. My attempts to show the information online from the British government website did not help, the representative called the manager, and the manager also refused me. When I asked to speak to the manager directly, I was rudely rebuffed, saying that I was disturbing other passengers. In short, I was not allowed to board the plane, and all my attempts to prove my case (online information, a note about my stay in London the day before) were stupidly ignored.
I had the feeling that I, as a citizen of Ukraine, was simply not considered a human being. This is very offensive. This applies both to the employees who conduct the check and to the managers who “don't have time to talk to me” - as I was told.
I lost my ticket to London and, accordingly, my ticket from London to St. John's (1500 cad).
Disrespectful company EasyJet! Judging by the number of negative reviews in your address, you just don't care about your passengers, and that's sad. If your border crossing rules contradict the official position of the destination country, you should warn about it at the stage of buying tickets. You took my money very quickly, without any questions, and I am your customer from that moment on. Therefore, I should receive the appropriate attitude and service. What you are doing is a violation of human rights, and rest assured, I will publish this review on as many resources as possible.
https://www.gov.uk/.../y/ukraine/transit/somewhere_else/no
Оksi Жe
21 июня, 2017
Вылет 20.06.17 в Париж из Италии не состоялся-отказали, несмотря на наличие бронирования жилья в Париже и обратного билета из Парижа в Милан, и на следующий день в Украину. Требовали визу или resident permit, хотя с 11.06 безвизовый режим((( Просто в шоке.
Сергей Св
15 июня, 2015
Рейс отменили накануне, деньги так и не вернули. Не пользуйтесь этой компанией, если планируете деловые встречи - рискуете опоздать. Рекомендую скоростной поезд Рим-Милан, около 3 часов пути (зависит от времени отправления), прибывает в центр Милана. По времени получается одинаково за счет пути из аэропорта Мальпенса-Милан.